スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

良き朝鮮人

第19話 金玉均、死す!~甲申事変とその後【CGS宮脇淳子】
https://www.youtube.com/watch?v=7461E67mVKY


良心を持った良きサマリア人ならぬ、良き朝鮮人は殺されてしまうのですね。朝鮮に力を貸してアジア諸国が西欧に対抗できるようにしたいとと考えていた福沢諭吉が脱亜入欧と言い出したきっかけが 金玉均の死ですから。

シンシアリーさんも是非ご無事で・・・・・・
スポンサーサイト

外国語を学ぶには睡眠学習が効果的

外国語を学ぶには睡眠学習が効果的
http://wired.jp/2014/08/15/learn-languages-while-sleeping/
数十年前から効果的と言われてきた睡眠学習。しかし記憶力向上が謳われていながらも、なかなか浸透していない。そんななか、睡眠学習の効果を証明した研究結果が発表された。
眠っているうちに外国語を聞き流すのは、学習に効果的──。そんな結果が、スイスの心理学者らにより確認された。
スイス国立科学財団(SNSF)のバイオサイコロジスト、ビョーン・ラッシュは、このテクニックを使うと記憶が再活性化され、脳に記憶固定される助けになるのだと、ジャーナル誌「Cerebral Cortex」で説明している。
「睡眠中の単語の聞き流しで、単語力が向上するかどうかを実験したのは、今回が初めてです」
実験は、ドイツ語ネイティヴの生徒60人が被験者となり、午後10時ごろにオランダ語の単語を、いくつか(しかも初めて)学んでもらうというものだ。そして、彼らの半数にはその後研究室で仮眠を取ってもらい、残りの半数にはそのまま眠らないでいてもらった。前者のグループはノンレム睡眠の間に、そしてもう一方のグループは起きた状態のまま、午後10時に学習した単語と同じものの録音を聞かされた。
午前2時、仮眠を取っていたグループは起こされ、眠らなかったグループとともに単語のいくつかをテストされた。
結果は、次の通りだ。驚くことに、仮眠グループは眠っている間にだけしかオランダ語の単語を聞かされていなかったにも拘わらず、夜更かしを余儀なくされたグループよりも単語の意味を理解していた。それどころか、単語の聞き流しは、夜更かしグループには何の効果もなかったそうだ
「覚醒している状態では、それが活動時であろうが休息時であろうが、単語の聞き流しは記憶の向上に効果がなかった」
もちろん、寝不足がこのような結果を招いた、と思うのは当然のことだ。しかし研究チームは、仮眠グループが眠っている間に、脳波(EEG:脳の電気的活動のこと)の記録もとっており、「タスクによって誘発される事象関連電位(ERP)は前頭部ではっきりとした陰性電位を示し、前頭部徐波の周波数は上昇、また、単語の再生に伴い右前頭部と左頭頂部ではシータ波のパワーが増大した」ことを、確認している。
頭頂葉は、感覚の情報を集積したり、言語を処理する役割を果たしていることから、とくに後者は相関関係に特有の作用だと思われる。脳波の1つであるシータ波は、覚醒時の記憶のエンコーディングと関わりがあるもので、同じことが睡眠中でも起こっているか、これがオリジナルの記憶を強化するのに役立っているとみられている。
「この学習方法は簡単だし、誰もが日常生活に取り込めるものです」と、ラッシュは話す。
人々はこれまで何十年も、IQの向上や行動の変化に期待を膨らませ、“再生ボタンを押して仮眠する”ことにより潜在意識に干渉し、睡眠中に知識を詰め込もうと試みてきた。次々に浮上する研究結果は、たしかに睡眠学習というものの合理性を指し示している。
2009年に米イリノイ州のノースウェスタン大学が行った研究では、被験者グループが「画像の記憶と音の結びつき」を試された際には、その夜再生された音により画像の記憶固定化が起こっていた。また、2012年の研究によると、イスラエルのワイツマン科学研究所の神経学者らが、覚醒時の学習なしに、被験者の睡眠中に「匂いと音」を条件つけて記憶させることに成功。眠りの間には、古い記憶が固定されているだけではなく、新たなことを学べる可能性も示唆されている

睡眠学習が可能だという根拠と、そのメカニズム
http://cms2x.wired.jp/2012/09/10/sleeping_study/

睡眠学習機って昔日本でも販売していましたね。

みずほ大ピンチwwww

【これは酷い】福島みずほが慰安婦問題で突っ込まれ と ん で も な い ウソをついたぞ!!! 速攻でバレる!!!【証拠動画あり】
http://www.news-us.jp/article/403873385.html
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OPYJCY-7_sY

◆フランスの方が描いた慰安婦の真実
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_4qQCRT0v-4

http://daisukinipponfrance.over-blog.com/2014/01/l-histoire-d-un-mensonge.-慰安婦問題のおはなし。.html

迷踪羅漢拳

明周 香港武林系列 - 迷踪羅漢拳
https://www.youtube.com/watch?v=hKjFDPnC1Uc


北派少林拳の系統で松田隆知が迷踪芸という名前で紹介していた。秘宗拳ともいう。

読売新聞が朝日の代わりに海外に発信

【GJ速報】朝日新聞が英語版を出さないから読売新聞が朝日の代わりに海外に発信してあげてる件wwwwwwww 読売親切すぎwwwwwww
http://hosyusokuhou.jp/archives/39593653.html
Asahi Shimbun makes long-overdue corrections over ‘comfort women’
http://megalodon.jp/2014-0812-1110-54/the-japan-news.com/news/article/0001478078
7:52 pm, August 06, 2014
The Yomiuri ShimbunAfter a review of its reports on the so-called comfort women issue, which has become a huge thorn in the side of Japan-South Korea ties, The Asahi Shimbun has admitted its mistakes in the reports—albeit partially—and retracted some of the contents.
The retractions allude to reports on remarks by Seiji Yoshida, who claimed to have forcibly taken away local women from Jeju Island, South Korea, to make them serve as comfort women. During World War II, Yoshida was said to be the former head of the mobilization department of the Shimonoseki Branch of Romu Hokoku-kai, an organization in charge of recruiting laborers.
In September 1982, the newspaper reported—without verification—the remarks of Yoshida, who claimed to have “hunted up 200 young Korean women in Jeju Island.”
Misperceptions about Japan
The report added fuel to anti-Japan sentiment in South Korea, and also became a basis of misperception of Japan spreading through the world. In its Tuesday morning edition, the Asahi concluded—for the first time—that Yoshida’s remarks were baseless, and finally retracted the newspaper’s reports regarding the remarks.
We cannot help but point out the correction should have been made at a much earlier stage. Doubts about Yoshida’s remarks have been raised as early as 1992. The newspaper’s negligence in allowing the issue to linger for more than 20 years is deplorable.
The Asahi has, by its own account, reported about Yoshida on at least 16 occasions. Historian Ikuhiko Hata raised doubts over Yoshida’s remarks in 1992, but the newspaper has long refrained from making a correction.
In March 1997, The Asahi Shimbun carried a special article on the reports about the comfort women issue. However, the newspaper only said it was unable to confirm the authenticity of Yoshida’s remarks.
Yoshida’s remarks were cited by a 1996 U.N. Human Rights Commission report compiled by Radhika Coomaraswamy, helping propagate a misunderstanding in the international community that the forcible recruitment of comfort women took place.
Another serious problem with the Asahi’s reports is the mix-up between comfort women and female volunteer corps.
In a front-page article carried in January 1992, the Asahi stated that “South Korean women became the major target of forcible recruitment conducted in the name of the female volunteer corps. The estimated number [of victims] range from 80,000 to 200,000.”
The report was issued just before then Prime Minister Kiichi Miyazawa’s visit to South Korea. It prompted the government to conduct an investigation into the comfort women issue, resulting in a statement issued by then Chief Cabinet Secretary Yohei Kono, which expressed the government’s “sincere apologies and remorse” to former comfort women.
In Tuesday morning’s edition, the Asahi admitted its mistake over the mix-up for the first time, saying that the female volunteer corps refers to groups of women mobilized for work in munitions factories and elsewhere during wartime and are “completely different” from comfort women.
“We have been working not to confuse the two since 1993,” the newspaper said in the Tuesday edition. However, the Asahi’s reports have prompted the false understanding that even girls of primary school age were recruited as comfort women.
The Asahi defended its coverage by saying in its two-page spread: “Little progress had been made in investigating the comfort women issue at that time. Some documents to which [Asahi] reporters referred contained statements in which the female volunteer corps was mixed up with the comfort women.” Then the special feature said that some other national dailies had also published articles containing a similar mix-up.
In reporting on the female volunteer corps and Yoshida in initial stages, The Yomiuri Shimbun also ran some stories including factual errors. In the late 1990s and onward, however, we corrected such errors through our editorials and other articles.
Assertions unchanged
We question the Asahi’s assertions about how so-called comfort women were kept at facilities to provide sex for soldiers. Though the heart of the matter was whether they were recruited by force, the national daily argued that great importance must be attached to the fact that those women were caught in a situation marked by “a coercive nature” with which they had been “deprived of freedom.”
In initial stages, the Asahi continued to insist the crux of the problem was that these women had been forcibly recruited, citing testimony from Yoshida and other sources. However, the testimony and data used by the paper as a basis for its reasoning were later disproved. Then the Asahi started to argue that the retention of those women in facilities had a coercive nature.
The Asahi’s assertion has remained fundamentally unchanged in this respect, as illustrated by its latest feature, which stated that the essence of the problem lies in the fact that “women were deprived of freedom in brothels, and their dignity was violated.”
There is no doubt that a large number of women, including those from the Philippines and Indonesia, had their honor and dignity injured during World War II. There may have been cases deemed inexcusable from a present-day human rights perspective, even if no coercive action was taken by the prewar government and the military.
Still, it is necessary to discuss two issues related to the whole controversy as separate matters—that is, how to deal with sex-related issues facing soldiers and whether the Japanese wartime military was involved in forcibly recruiting women for the provision of sex.
Questions can be asked as to the appropriateness of calling the Japanese government to task by insisting coerciveness was prevalent in the provision of sex by those women in a broad sense of the term. We believe focusing on such questions is an attempt to sidestep the real issue.
Gaining a proper perception of history requires thorough efforts to uncover the whole truth behind any historical issue.
Better Japan-ROK ties needed
South Korean President Park Geun-hye strongly opposed a report issued by the Japanese government in June regarding the results of investigations into how the so-called Kono statement on comfort women was drafted and issued in 1993, using Coomaraswamy’s U.N. report and other data as a basis for her assertion. Her unbending hard-line stance on Japan is unlikely to change.
The government should not easily compromise on the controversy. It must persist in urging South Koreans to gain a proper understanding of our government’s stance on the comfort women dispute.
Relations between Japan and South Korea are strained today. There has been no summit meeting between the two nations for more than two years. We hope the media and the public in both nations will come to have an accurate grasp of all the facts, a task essential for their respective efforts to build a future-oriented relationship between the two neighbors.
(From The Yomiuri Shimbun, Aug. 6, 2014)

さて朝日がどうでるか。

西藏(チベット)白鶴拳

明周 香港武林系列 - 西藏白鶴拳
https://www.youtube.com/watch?v=0P1n2lnFfTs

明周 香港武林系列 - 陸智夫西藏白鶴拳
https://www.youtube.com/watch?v=VKZFOCEW8DE

功夫網 - 陸智夫國術總會80週年光輝歲月 珍貴片段首度曝光 (746)
https://www.youtube.com/watch?v=cBs6KHArasU


チベットの僧侶が創始した武術なのに、練習しているのが中国人ばかりで現代のチベット人自身が伝統武術を伝えていないのは残念です。

東大、らせんに巻いた電子スピンによる巨大な光のアイソレータ効果を発見

http://news.mynavi.jp/news/2014/08/06/157/
spin001.jpg

http://news.mynavi.jp/news/2014/08/06/157/images/001l.jpg
http://www.t.u-tokyo.ac.jp/epage/release/2014/2014080401.html
http://www.t.u-tokyo.ac.jp/pdf/2014/20140801_takahashi.pdf

らせんに巻いた電子スピンによる巨大な光のアイソレーター効果の発見 ー新しい原理によるギガヘルツ・テラヘルツ帯電磁波制御素子の実証ー: 物理工学専攻 高橋陽太郎特任准教授

東京大学大学院工学系研究科の高橋陽太郎 特任准教授、木林駿介大学院生(当時)、十倉好紀 教授および理化学研究所創発物性科学研究センターの関真一郎 ユニットリーダーらの研究グループは、物質中に生じるらせん型に配列した電子スピンが、光の進行する向きに依存して光吸収を大きく変化させる機能性を有していることを発見しました。
研究グループは、らせん型に電子スピンが配列したとき、ギガヘルツからテラヘルツの周波数帯にエレクトロマグノンと呼ばれるスピンの集団運動が現れることを発見しました。さらに、らせん型のスピン配列が持つ「磁性」と「カイラリティ」という二つの性質によって、エレクトロマグノンが巨大な磁気カイラル効果を示すことを明らかにしました。磁気カイラル効果によって、光の進行方向に依存して吸収係数を最大400%変化させることに成功しました。
将来の大容量通信等さまざまな応用が期待されている高周波のギガヘルツ帯からテラヘルツ帯では、光(電磁波)の制御のための技術開発が行われています。この結果はアイソレーターや、物質の光吸収を外部の電場や磁場で操作可能な光(電磁波)制御素子としての展開が期待できます。

朝日新聞社が慰安婦捏造の件について言い訳をはじめた模様

【超速報】朝日新聞社が慰安婦捏造の件について言い訳をはじめた模様
http://netaatoz.jp/archives/8477933.html
念の為魚拓を取っておきました。
http://megalodon.jp/2014-0805-1021-50/www.asahi.com/topics/ianfumondaiwokangaeru/
http://megalodon.jp/2014-0805-1025-18/www.asahi.com/articles/ASG7L5HWKG7LUTIL03L.html
http://megalodon.jp/2014-0805-1023-11/www.asahi.com/articles/ASG7M03C6G7LUTIL06B.html
http://megalodon.jp/2014-0805-1027-27/www.asahi.com/articles/ASG7L71S2G7LUTIL05N.html
http://megalodon.jp/2014-0805-1028-38/www.asahi.com/articles/ASG7L5Q40G7LUTIL045.html
http://megalodon.jp/2014-0805-1029-54/www.asahi.com/articles/ASG7M01HKG7LUTIL067.html
http://megalodon.jp/2014-0805-1032-16/www.asahi.com/articles/ASG7L6VT5G7LUTIL05M.html
http://megalodon.jp/2014-0805-1034-15/www.asahi.com/articles/ASG7L7GGWG7LUTIL05Y.html
プロフィール

taigen太玄

Author:taigen太玄
FC2ブログへようこそ!

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR
上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。